Mi különbözteti meg a jó projektmenedzsert a csapnivalótól?

Mire van szükség ahhoz, hogy projektmenedzser állást találj?

Mindenki tudja, attól, hogy valaki projektmenedzsernek vallja magát, még nem garantált, hogy hatékonyan képes felügyelni a rábízott projekteket. A jó vezető határidőre és a megadott költségvetésen belül végzi munkáját, ami valóban segít növelni az üzleti eredményességet.


Milyen egy jó projectmanager?

Bemutatunk néhány olyan készséget, amelyre minden projektmenedzsereknek szüksége van ahhoz, hogy gond nélkül állást találjon.

Egy projekt sikeressége attól függ, mennyire képes hatékonyan megszervezni a munkát a vezető. Ha egy projektmenedzser nem tudja, hogyan kell hatékonyan elvégezni a rábízott feladatokat és sok időt tölt el azzal, hogy keresi a megfelelő információt, akkor a kudarc elkerülhetetlen.

A projektmenedzsernek mindenek előtt a különböző emberekből álló csoportot egy homogén csapattá kell formálnia, ami hatalmas energiát adhat a projektnek és kevesebb stresszel jár a projektvezetőnek. Ebből kifolyólag nagy hangsúlyt kell fektetniük arra, hogy jó vezetők, leaderek legyenek, és tekintélyt nyerjenek a csapattagok körében.

A kiváló projektmenedzser nehéz időkben is képes jó teljesítményre ösztönözni csapatát. A projektek végrehajtása rendkívül sok nehézséggel és stresszel járhat együtt, különösen a határidőkhöz közeledve. A projektmenedzser feladata annak biztosítása, hogy mindenki motivált maradjon, így számottevően nő a hatékonyság, és javul az elvégzett munka minősége.

Egy kiválóan kommunikáló projektmenedzser szinte bármely problémát megoldhat vagy elkerülhet azzal, hogy világosan fogalmaz, és ösztönzi a projekttel kapcsolatos információk akadálytalan áramlását, így amikor erre szükség van, a megfelelő személyekhez a megfelelő csatornán keresztül eljut a megfelelő információ.

Az információs túlterhelés nagyon is valóságos jelenség, különösen a modern munkakörnyezetekben. Az emberi agy csak korlátozott mértékben tudja feldolgozni az információkat, ezért a projektmenedzsereknek képeseknek kell lenniük az adatcunami megfelelő kezelésére és a hasznos információbitek kiszűrésére a mindent elárasztó adatzajból.

A projektmenedzsment területén főként a kockázatok azonosításakor és kezelésekor van szükség problémamegoldásra. A felmerülő nehézségek miatt sok projekt tér le eredeti pályájáról, lépi túl a költségvetését, vagy kési le a határidőit. A jó projektmenedzser mindig nagy figyelmet fordít az esetleges kockázatokra és azok enyhítésére. Tudja, miképpen tegyen fel kellemetlen kérdéseket a projektben résztvevőknek, valamint folyamatosan megerősíti a döntéseket és ütemezéseket.

Felgyorsult világunkban, különösen a technológiai iparágban a változások - az új folyamatok, szabványok vagy technológiák megjelenése és térhódítása - igen rövid idő alatt mennek végbe. Ezért bár nagyon fontos a tervezés, a nehézségek leküzdése érdekében éppen olyan lényeges a változásokhoz való alkalmazkodás képessége és a hatékony együttműködés a projektcsapattal. A sikerhez elengedhetetlen, hogy gyorsan találjunk megoldást a felmerülő problémákra, vagy gyorsan legyünk képesek módosítani egy projekt megvalósításának menetén.

Forrás: Jooble